Direktlänk till inlägg 27 februari 2013

Upp & Ner

Av Mia - 27 februari 2013 20:30



Ja, ni som känner mig IRL har väl märkt att det inte har varit den vanliga Mia som visat sig senaste tiden.

Självklart är man överlycklig för nya jobbet.

Efter 2 års sökande har jag hittat mitt drömjobb med mycket körning och dessutom med Trailer =)

Men efter lyckan kommer sedan ångesten.

Oron!

Tänk om jag inte fixar det!

Eller det värsta... Hur fan ska jag kunna tanka bilen så att jag har råd att ta mig till och från arbetet under en månad innan lönen kommer??

Har grubblat. Funderat och mått dåligt.

Att nu under en längre tid ha kunnat betala hyran men utöver det, fått leva på sina vänner för att få det hela att gå runt.

Att inte veta om och när det kommer att bli bättre.

Inte kunnat se ljusglimtarna eller ta vara på dem.

Sista tiden har det verkligen varit jobbigt.

Finns så många jag saknar och vill kunna hälsa på, att få höra från dem att de saknar mig lika mycket som jag saknar dem.

Men att ha 80 kr att överleva på är inte lätt när bilen ska tankas och man ska ha mat på bordet.

Utan mina närmsta vänner skulle det aldrig ha gått.

Sista tiden har det kännts som om alla sliter och drar i en åt olika håll. Man kan inte hålla det man lovar, inte göra vad man vill eller ens se lösningen på den ekonomiska biten.

Räddningen heter Memphis, Alex, Linn och Jessica!

Utan er skulle inte min värld fungera alls.

Även om jag inte kommer till er med alla mina bekymmer. Så vet jag att ni finns där.


Tyvärr har min oro lett till att jag inte mått bra, vet att det finns dem som har det värre så varför gnäller jag?!

Men har inte varit på det bästa humöret, vilket mest gått ut över mina närmaste. :(

Speciellt Memphis.

Trots att matte varit nere, så är han alltid glad, tröstar och försöker muntra upp. T

ar skiten...

Men det är ju helt fel!

Det är jag som ska stötta honom! Inte tvärtom! Jag kan inte låta mina problem gå ut över en överbeskyddande hundvalp som tvingats växa upp alldeles för fort =(


Mitt humör har pendlat, jag har inte orkat att finnas där för dem som finns för mig.

När jag mår dåligt vill jag bara stänga av omvärlden, gräva ner mig i ett hål och sen ligga där tills det löser sig.

Även då jag vet att saker och ting inte löser sig av sig självt. Man måste ta tag i saker själv.

Men att behöva höra av sig till företag och bett om att få vänta med att betala räkningar för att man inte kan re ut det nu, är väldigt svårt.

Påfrestande psykiskt att vara snart 24 år och inte kunna stå på egna ben.

Jag vet inte varför det är så.

Men jag har försökt.


Nu har man jobbat med något som man vet att det betalar hyran, dock inte mer. Att för varje sekund veta att ju längre jag håller på med detta så sätter jag min hälsa i farozonen ( Knäskadan som spökar ) och att händer det nått, att jag gör ett misstag så går hela min framtid åt fanders. En inflammation på grund av att man vänder sig om för hastigt en gång till och det blir en ännu längre läkningsprocess med operation och grejer.

Varje vecka, varje morgon intala sig själv om varför man gör det...

Detta trots att kollegerna är underbara och man trivs i miljön.


Men jag ber om ursäkt för hur jag betett mig senaste tiden.

Att ni som försöker hjälpa bara fått mothugg. Att mina problem gått ut över er.

Att jag inte orkat höra om era bekymmer eller problem utan satt mig själv i fokus.


Men det värsta är att jag låtit mina problem gå ut över andra. De har fått ta mer skit än vad de förtjänat och om de sagt något med fel ord har jag vänt taggarna utåt.

Jag är ledsen över att min fasad spricker emellanåt.

Och jag kan inte ens säga varför till dem som behöver veta det.

Rädd för att de inte skulle förstå...


Så återigen!

Tack mina änglar för att ni finns vid min sida och står ut med detta...


Idag kom lösningen på bränsleproblemet.

GULD VÄRT :D

Tack vännen!


Så igår hade jag en skitdag - idag är det mycket mycket bättre och detta tack vare tre individer!

Ni vet exakt vilka ni är =)


  




 
 
Jessica

Jessica

27 februari 2013 22:23

Kommer alltid finns här för dig!
Att fasaden spricker, det gör den för alla någon gång! Men det är också då vänskap prövas! Vännerna stannar kvar, dom andra går.
Kärlekar dig min vän! <3

http://Pillankarlsson.blogspot.com

Mia

27 februari 2013 22:34

tack gumman!
Du är det finaste som finns i helaste Småland =)

All Love till dig mitt hjärta

 
Ingen bild

Dan p

28 februari 2013 00:10

Jag finns med mia det vet du

Mia

3 mars 2013 08:54

Tack, vännen! Det är klart jag vet det! Du har ställt upp massor på mig och jag är så glad att jag har en så fin vän som du.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 13 september 2014 20:56

  I lördags var det den bästa dagen på evigheter. Även om det kom en stor tråkig nyhet. Men jag bestämde mig för att inte bryta ihop, lade nyheten i bagaget med allt annat skit och njöt av sällskapet, bilarna och musiken. Värt varenda sekun...

</3

Av Mia - 6 juli 2014 18:16

Memories that tear apart what's left of my heart..           Long time ago.. I miss that girl ´cause she was someone else than she´s today.     .   My strength My Happiness My Confidence       My Heart and Soul My hea...

Av Mia - 6 juli 2014 17:47

Varje morgon vaknar man och funderar på anledningen till att kliva upp ur sängen. Varje dag skrider sakta fram, likvärdig med den föregående. Varje kväll lägger man sig i den tomma sängen och önskar att morgondagen blir bättre.   Fast i en c...

Av Mia - 15 maj 2014 21:11

När man kan räkna glädjeämnena på sin ena hand och inser att det finns gott om plats kvar ändå. När man inte vet hur länge till man orkar kämpa och energin har tagit slut. När den fysiska smärtan tar över hela din kropp. När den psykiska delen...

Av Mia - 19 november 2013 09:00

  Så här tidigt har nog bloggen aldrig uppdateras och det lär väl knappast hända igen anar jag. Men man ska aldrig säga aldrig.   Har ju gått hemma och skrotat senaste veckan, lätt panikångest som stiger allt mer och mer. Nu är det så att ma...

Ovido - Quiz & Flashcards