Alla inlägg under juli 2012

Av Mia - 24 juli 2012 11:19

Man måste ju få gnälla lite och beklaga sig. Vill ni inte höra så ge fan i att läsa de första raderna idag =)


Vet inte vad som hände igår alls. Skulle böja mig ner och lossa spännbandet som håller fast burarna på bilen då den skulle lossas efter första rundan. Det stramar till i ryggen och jag tappar andningen. Sen kommer smärtan! Kämpar igenom det och lossar de sex 500-kgs burarna sakta men säkert och fyller upp bilen. Det gör så ont att det knappt går att hoppa upp till ratten ens men va fan, envis som en åsna så SKA det gå! Rattar iväg och inser snart att på de ställena man måste klättra (vig som ett kylskåp som man är) upp på flaket, är det kört. Men testar tre ställen innan jag ringer chefen och förklarar vad som hänt. Meddelar att jag tyvärr inte kan fortsätta rundan. Så det kommer en man och tar över och jag får bege mig hem. Men idag är det lite bättre men insåg imorse att det är nog bäst att ta det lugnt idag. Så får reda upp banken och det nu istället. Men faen att det ska hända nu. Trodde att det var knäet som skulle pajja och inte ryggen....  Aja tur att man har en bra chef och imorgon så skulle jag ev. få med nån som kan hjälpa till under dagen. Det löser sig men man förlorar ju 1600 kr på att sitta här!


Klagomuren över fär denna gången!


Slänger upp en bild på Saaben med. Helnöjd och småkär alla redan i den! <3


 

Av Mia - 21 juli 2012 17:31

Ja, mest för att jag är hemma=) Hur gött som helst att bara slappna av och bara va´.  Vuxenpoäng där med ja!


Idag har vi besökt stora staden Växjö där syftet var att kolla på lite bilar. Var å tittade på en V70 men den va riktigt skabbig för det priset faktiskt. Så nej, den blev det inte... Hade lite otur med de andra Volvosarna med. Ingen som föll i smaken. Visst att en bil i våran prisklass har skavanker men det kändes inte bra. Tills vi begav oss till Alvesta och kollade på en. Hur fräsch och fin som helst, gått 23000 mil, servad och klar sen år 2000. Säljaren drog till och med av 2000 kr på priset. Så nu är jag och gubben ägare till en silverfärgad Saab 9-5 =) Verkligen förvånad! Men är helnöjd. Asgo bil att både köra och åka och snygg inredning med :P   Men vi sa aldrig att det måste vara det och det märket mest att vi ville ha en lite nyare (nyare för oss)  kombi. Och det blev det ju!


Så blir la att köra hem Ådi nästa vecka och byta bil efter 2 vecker i Norge igen ^^ men denna gången blire ju 3 veckor med samma bil sånna fall!  Haha... Aja sånt är livet.


På måndag - tisdag blire att ordna banken med där uppe... Hoppas på att Nordea inte kräver pass... Annars vete faen va jag gör...


Nej nu ska jag hämta vatten och hoppas att denna jävla hosta försvinner!  Sen njuta av Smålandsskogarna och att va hemma!  

<3

Av Mia - 17 juli 2012 21:22

  Everything I Do, I´ll Do It For You!   


 




Av Mia - 17 juli 2012 21:13

Helgo träff måste jag säga att det är! Bättre än Västerås Big Power Meet alla gånger och i år vare 3:e eller 4:e året irad vi åkte dit.

Massor av fina bilar men tyvärr glömde jag kameran hemma så blev bara några små bilder med mobilen. Tur att man höll sig städad så man minns det mesta.


Fick åka Newport dit, sedan köra Oldsmobile Vista Cruiser. Hade inte varit kul att sitta i den kön med en rattväxlad manuell bil dessvärre annars hade de blivit å köra Impala 63 :P  Det tog oss 7 timmar från det att vi funderade på att åka därifrån tills det att vi kom ut på asfalten igen. De hade ETT utsläpp till 1500 bilar... och Cruisingen började kl. 18.00 Ja ni kan tänka er kaoset som uppstod då alla ville ut samtidigt.... Men men... Roligt vare och grabbarna var sletna men ganska roliga änyway!


Bjuder på lite bilder...


               







Av Mia - 4 juli 2012 22:41

Onsdag idag!

Allså jag vet inte vad det är men idag hare vart Stress Stress Stress...

Först på morronen ner till Sentrum och hitta skattekontor, man måste ju ha norskt personnummer nu om man inte vill betala 50% i skatt. I vilket fall går det ganska smidigt.. Fick vänta 25 minuter bara =) Sen tillbaka till boendet och byta om och sen te jobbet. Bilen var fixad i alla fall så går te verkstan och frågar vart den är... Får ett vagt svar efter en hel del förklaringar vilken bil jag behöver och vad felet var på den. Aja får reda på att bilen står bakom verkstan och frågar efter nycklarna. De ska sitta i... Traskar ut och givetvis står bilen längst bort och nycklarna sitter inte i... Bara att knata tillbaka och höra om de har en bilnyckel te 94:an... Samma historia igen, får berätta vad som var felet på den och så vidare... Aja till slut så går det att starta upp den i alla fall... Ingen Diesel kvar.

Mitt världs kända minne är ju bra men kort i alla fall... så funderar på hur fan man tankar... eller rättare sagt vad faen var pinkoden till tankkortet?! Aja frågar bästa och närmsta snubbe och sen fyller i tanken...

Kör till den andra terminalen och givetvis finns inga tomburar... SUCK! Aja en snäll truckförare hämtade 8 st till mig i alla fall... Sen äre dax att rulla vidare...

Och sen fattar jag inte vad som sker... men låg nästan 20 minuter efter idag...ILLA! Men ska se om jag kommer iväg tidigare imörrn...Kan ju hoppas de finns nåra tomburar då, har bara 6 på bilen nu... Lunch är inte ens att tänka på.. och ändå kör man som en galning... Men man har ju inga fasta rutiner på det hela ännu... =)


Annars äre kul att köra själv=) Dunkar hårdrock som faen i Scanian ^^ Och givetvis lite Rockabilly. Fick ju en skitbra Sabaton skiva och en med lite blandat på så gött det =)

Men uschaaaaen vilken dag. Håll tummarna att jag kommer på en lösning tills imörrn...

Av Mia - 3 juli 2012 23:00

Det var denna dagen det =)

Nu ikväll drog vi en runda på stan, sightseeing Oslo och volvoragga lite... Meeen de fanns inte möe att se... Mest taxibilar... Och inga horor... faaan men vi hitta en strippklubb!

Haha körde själv idag då efter upplärning av ett par sköna norskar... Aja men det gick ganska bra... Men hade en liten olycka när jag skulle svänga in te terminalen bara... Kanske borde ta ut svängen bättre imörrn... Var bara en backspegel som fick sätta livet till... Annars gick det finemang. Låg ca: 8 min försenad bara... Men så är jag ju utomordentligt bäst lixom...

Köra lastbil i Oslo/Norge är fan inte lätt... Vägstandarden är under Afrikas typ... TF sa att om de skulle fixa alla vägar i detta land skulle det ta mellan 60-70 år... Men bilverkstäderna tjänar nog storkovan här..

Bilproblemet har löst sig denna veckan och nästa sen får vi se...

men TACK till världens bästa Pillan för lånet av 855:an... GULD värt!


Mja sen vare boendet då... Klagomur igen här! Men asså igår fungerade inte toaletten, vattnet eller duschen. Var en vetskap att laga mat ( eller nudlar typ)  men idag vare fixat... Har bytt rum nu men fick vi nycklarna hit?! Nee men efter lite skäll och gnäll så vare klart när man kom hem från jobbet igår... GÖTT!  o nu funkar renhållningen med...

Imörrn blire ner te skatteverket och ordna skattekort med... Bläääh upp tidigt!

Sen hoppas vi att Scandalian är fixad :P


Har fortfarande hemlängtan btw :P Inte så mäe som förra veckan men ändå...

Ovido - Quiz & Flashcards