Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Mia - 10 februari 2013 09:16

Ja så var det söndag igen och helgen har väl varit ganska lugn om man ser det på det ena sättet.... Men den är ju inte slut ännu!


Bästa var i fredags då lilla Pärlan brummade igång igen efter 2,5 år.  Det tog bara 20 min att starta na efter så lång tid. Var två tändkablar som satt helt fel,

och sedan kan det ju vara bra att ha bensin i tanken när det ska dras igång V8 :) Så lyckan är ganska total... Bara nyfiken på hur växellådan mår.


Medan grabbarna fixade med elen i garaget så gick jag och Memphis en runda.

Han var faktiskt otroligt duktig på inkallning, trots att det var ny miljö och massa roliga saker att pyssla med.

Så det kanske blir hund av honom med?!

Just nu sover han bredvid mig här i soffan och är så söt och go som bara han kan...

Men säg det inte till någon!

För då blir ju hans machostil sabbad.....


Vi försökte dela ut den där jäkla reklamen igår men inte var det plogat nånstans inne i samhället.

Ska man skylla på de ändrade kör och vilotiderna vad det gäller snöskottning?!

I vilket fall så får det bli ett nytt försök idag. Men hoppas det går smidigt...


Själv har man en sprängande huvudvärk och konstant illamående. Det kom igårkväll så fick gå och lägga mig tidigt... Men mår inte bättre idag :(  Och detta utan alkoholen....

Ja, ja det kanske är så att vara gammal....  Eller mer troligt så beror det på vissa orosmoment som bara växer.

Fick erbjudande att fortsätta på timmar på jobbet men tror inte att det kommer att löna sig. Det är trots allt 5 mil att köra om dan, så det är en kostnad, sedan är det fruktansvärt dåligt betalt.

Lixom nu har jag ändå vikariat på 50% och får ut ca: 6700 :- i månaden efter skatt. Detta ska man klara hyra och räkningar på, samt mat och bensin... Nja denna månaden hade jag

90:- kronor kvar efter att hyran och räkningarna är betalda... Så satsa inte på städjobb!

Dessutom är det ett jobb som mitt olycksdrabbade knä inte tycker om... Får ont varje dag och känner att det sliter rejält... Inte bra... Men söker annat men det är extremt svårt att ge sig in i en

mansdominerad bransch som tjej och dessutom inte har så jättestor erfarenhet... Som sagt nu är Småland snart avklarat så kan bli  dax att röra på sig igen....

Norge är dock inget alternativ, det finns inget startkapital ens att åka dit. Sedan vet jag inte var man ska göra av djuren sånna fall...

Som sagt, många funderingar och orosmoment just nu. Men man får hålla fasaden uppe och hoppas att det kommer en lösning... Tyvärr är det bara

väldigt jobbigt psykiskt och ibland skymtar det igenom... :(  Ja, ja vem fan är på topp jämt?


Just nu är jag bara glad att Pärlan startar... Hoppas att vi får ordning på den snart...

Ovido - Quiz & Flashcards