Alla inlägg under september 2012

Av Mia - 27 september 2012 08:56

Full fart nu senaste tiden och jag är gladare än någonsin!   

Har kommit i ordning ganska bra i lägenheten och trivs kanoners.


Det gör kisse med men blev riktigt rädd häromdagen när hon kom in efter att ha varit ute. Hela kattens bakdel var genomblöt och hon var halt. Blockhalt om hon varit en häst. Så hon gick bara och lade sig... Men nu är hon bättre tack och lov. Phu... Veterinärräkning är det sista jag har råd med och det andra alternativet hade varit lösningen :(  Men nu är hon ju okej. =) PHUUU!


Jaha har fått nys om en bil oxå så ska se om jag får fram pengar till den. Automatare med så det är högst intressant... Ska försöka ordna detta.

 

Mycket nytt och fräscht nu kan jag säga.


Lejon ska hämtas nästa vecka och så funderar jag + och -  på en annan liten kille oxå. Det är mest plus, enda minuset är att pengar finns det ont om. Men detta tillfället kommer inte igen. Jag kan leva på nudlar en månad!  Så funderar på att förverkliga ännu en dröm jag har haft i åratal.  Drömmen om att skaffa hund, helst en mastiff men nu kom ju min favoritras nummer 2 upp ur tomma intet. En Grand Danois :D  Lite galen är jag men var och tittade på valp häromdagen och det är ju livsfarligt. Så lutar åt att jag blir hundägare snart till en liten kille. Så gudomligt söt! Och mamman är jättefin, stor och kraftig =) Ceazar heter han just nu men funderar på annat namn. Dock kommer jag bara på tiknamn ^^  men lutar åt Memphis ( Ja ni alla vet vad som kan accossieras med den staden) eller Falcon då han är gul med lite vitt på bringan och tassarna. Gudomligt söt, lugn och snäll.  ÅÅÅÅH vad jag vill ha honom! Var och kollade på lite saker igår och ja.... det blir nog en stor hund =) 


Idag blire lugnt förutom en biltur. =)  Har ätit nått som inte var bra... Anar att det var kycklingen igår :(  Inte bra!  Sen på Lördag blire en tur med Chevan till Vetlanda och se Micke Muster. Hur fasen ska jag hinna allt?


Så härligt att man kan göra vad man vill - när man vill! Har bara sig själv och djuren att ta ansvar för.


Just nu sitter jag hos Jessica, har snott hennes internet lite... Betala räkningar, kolla FB och mailen...


Jaaa det var la det som hänt senaste veckan!


 

?

  


Av Mia - 22 september 2012 14:25

Mja vart dåligt med uppdateringar här på sistone. Några av er vet exakt varför, andra kanske anar.

Men jag trivs som fisken i vattnet i Vrigstad och i lägenheten! :)

Känslan av att göra vad man vill när man vill är wonderfull. Å kisse verkar trivas kalas hon med.

Så nu när lönen kommer ska vi investera lite =)

Måste ha tag i en billig bil. Så vet ni nått till salu i 5000 krs klassen så äre bara hojta till.

Näe nu ska jag ta itu med lite hemma =) På återseende!

</3

Av Mia - 10 september 2012 16:21


Grattis på födelsedagen


lilla Mamma!


1954-o9-1o ~ 2oo6-o4-14


Önskar bara att du var här så jag kunde säga det till dig personligen...   

R.I.P


 



Saknad men inte Glömd!  



Av Mia - 8 september 2012 21:06

Dagens Citat:

a Picture can tell You more than a thousand Lies !


 

Av Mia - 8 september 2012 00:33

Nu vare helg


Idag har jag varit hos Jessie och ätit o kollat film. Jättetrevligt så det får bli fler gånger minsann! :)

Imörrn vet jag inte riktigt hur jag ska göra... men kommer nog att vara nykter på kräftskivan i värnäs så kan man åka hem när man känner för det. Är inte supertaggad alls faktiskt.. Men man får ju ställa upp såklart ;)

Ja, nåra av er vet anledningen och den kommer att komma fram ganska snart men vill inte skriva om det just nu...

Hoppas Pillan kommer hem snart!!!!!!!!!!!!!!


Njae, skrev av mig det värsta i förra inlägget som är lösenordsskyddat så har inte så mkt mer att skriva...

Av Mia - 8 september 2012 00:07
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 2 september 2012 20:15

Vare igår och den efter mycket om och men åkte vi till...

Haha jag körde  Chevrolet Impala 1963  och det syntes att "publiken" uppskattade en fin 63:a.

Dessväre var la inte folket i den i lika bra skick som bilen, haha 5 fyllon och en chaufför som aldrig kört rattväxel manuell innan och det gick ganska undan i svängarna och några diverse svärord när man skulle stanna. Haha svänga var inte heller lätt då det inte finns servo... Men det gick över förväntan och motorstoppen generar inte mig. Bara att asgarva och härja vidare.

Aja Mr. G var ensam pojke i bilen som annars var full av galna fruntimmer och ja, en och annan pojkvän fick väl utskällning av sin tjej efter att vi kört förbi hehe...

Kan lugnt säga att jag inte ångrar en minut att vi åkte dit, jättefin cruising med många fina bilar, synd att man glömde kameran bara... Haha en toppenkväll man sent kommer att glömma!

Träffade Mr. Cheddar i egen hög person och även Dan & Fia =)


 

Flickorna från Småland!

Ja vad ska man säga?

Fint väder hade vi i alla fall och en attans rolig kväll!


Söndag!

Började egentligen vid 10 över 5 imorse då en styck Tisen ringde ganska berusad och efter mycket om och men så hade han och herr Scott hamnat i Rörvik med hjälp av en EPA. Kan tillägga att dessa herrar är över 30 bägge två och de hade nog fått i sig både en och sju groggar för mycket. Aja var la bara att masa sig upp ur sängen efter att ha sövit i 70 minuter och hämta gossarna grus. Så trött att jag glömde snusen till och med!

Aja kör hem gossarna och raka vägen till sängen igen.

10 över 9 ringer mr. G och undrar om man vill med till Tidaholm och gå på Eddie Meduza Museéum.

Svaret är ju ganska uppenbart eller hur?!

Iväg i Saaben till Vaggeryd och där fick man frukost =)

Sen åka Impala till Tidaholm.

Kan verkligen rekommendera er att spendera bensinpengar ( Jänk ej nödvändigt) och 50 riksdaler på att gå in där. Det var mycket intressant och massa läsning i form av info och handskrivna brev han själv skrivit till sina barn och partners. Man får en helt annan bild av våran okrönte Raggarkung.

Rövade även med oss Linn och efter gått runt och kollat en bra stund blev det Pizza på Happy Time, bästa stället i Tidaholm.

Ja nu hade ju mr.  lite ärenden utanför hålan med så vi stannar till och vad kommer gåendes på vägen?

En Grand Danois på 9 månader!

Helt underbar hund!

Vill ha!

Så lite gulligullande där och sedan njuta av att ha HELA baksätet och raka rör för sig själv. Givetvis Eddie Meduza på stereon :)

Härliga Raggarliv!

Ovido - Quiz & Flashcards