Alla inlägg under april 2013

Av Mia - 23 april 2013 09:55

Tjenare på er igen!

Matte har inte sett till att jag fått ner några rader här på ett tag och jag har ju inte tjatat på henne heller direkt!


Vet ni vad hon berättade för mig igår under den lite längre promenaden?

Jag är i chock!

Här lullar man omkring och sträcker på sig lite extra för att jag fått namn efter Rock n Roll -staden #1  och en låt av Chuck Berry som heter Memphis Tennessee... Coolt va?

Men då säger matte att hon skäms över mitt namn!  Att det kanske är dax att döpa om mig!

Orsaken?

Tydligen finns det en bilmodell av märket VW Golf som heter Memphis!!!!!!!

Bad resarch eller vad?

HUR kunde detta hända??

Jag bryr mig inte, för den enda skillnaden på bilar enligt mig är lukten och att ibland är jag instängd längst bak och ibland är min domän baksätet på dem! 

Av någon anledning anser matte att jag är för stor för att sitta fram ?!

Vad tusan!

Jag som är en liten dvärgtax!

Tröga matte... Hon fattar ingenting!


Och i söndags så gick vi en långpromenad i det fina vädret men det var andra hundar på planen så jag fick varken leka med dem eller springa lös men det gjorde inget.

Sen städar matte ur bilen och åker iväg!

UTAN MIG!!!!

Va faaaan.... Det går inte för sig...


Så jag roade mig med att ge henne en överraskning när hon kom hem hehe...

Jag smakade lite på Vodka, förvandlade en kartong till småbitar, rev ner allt på kattens byrå och var till och med så duktig att jag dödade några toarullar och tömde kattlådan!

Ha! Lämna mig aldrig ensam igen hehehe!


Och glöm filmmys utan mig i soffan!

Matte åkte till en kompis till henne men jag fick inte vara med i soffan, istället fick jag vara ute...  Fusk!

Matte måste inse att jag är the one and only i hennes liv!

Här finns det inte plats för fler!


Idag ska jag få åka Volvo sa hon, okej... det går nog bra!  Förutom att det är nät på den så jag måste vara längst bak!

Vi ska nog bli två om det...


Näe kolla om det serveras mat på det här placet och sedan hjälpa matte att städa!

VOFF på er!

Av Mia - 23 april 2013 09:41

Självklart äre det!

Allt går motströms men vad fan, vi kommer igen!

Har jag nämnt att imorgon ska jag skriva anställningsavtal för Posten i Jkpg?

Nähä?

Men så är det, så blir att dröna in till Jönköping en sväng och kolla läget.


Adolf är lämnad i Mjölby, inte hört nått om han skött sig men brorsan verkade mer eller mindre nöjd så hoppas att han förblir det.

Skönt att den bilen är ett avslutat kapitel i mitt liv!

Och så fick jag träffa bror mi och sakna östergötland lite mera... tyvärr bara en snabbvisit!

No more problems förhoppningsvis.


Men lämnade ju Memphis hemma några timmar under dagen då en Grand Danois inte passar på tåget enligt mig.... Ja han har ju roat sig i alla fall...

Kommer hem, glad men trött och ser då att min hund har hittat en bag in box med Jeltzin-vodka som han har lekt med.

Fyllehund!

Som tur var har han inte fått i sig några mängder, men däremot hade han varit snäll och molikylerat kartongen.

Jippie...

Även kattlådan hade han hjälpt till att tömma...

Så idag blir det städdag, men får se hur pass jag kan anstränga mig.

Ska ut med Volvon till Bby med...

Anar att jag åkt på urinvägsinflammation igen :(

Jippie...


Försöker få tag i min soctant men är hon inte sjuk så är hon på utbildning...

Undrar lite hur hyran kommer in då jag fick 3000 kroner av dem...

Gaaasch måste deklarera med!

Får tillbaka över 5000:-  Rekordet hittills i alla fall :D


Så det är mycket som ska fallas på plats, snabbt som vinden nu... Roligt nästan jämt!


Av Mia - 15 april 2013 13:34
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 14 april 2013 13:10

Sju år sen idag.

Ändå känns det som att det inte alls var länge sedan.

Men å andra sidan känns det även som att det kanske är dags att gå vidare och sluta älta samma frågor om och om igen.

Kommer ändå aldrig få några svar.


Det enda jag vet är saknaden är så stor att den tär på en något fruktansvärt.

Men tacksam för alla fina människor jag har i mitt liv.


Så vila i frid lilla mamma, jag vet att du är på en bättre plats nu.


1954-09-10 - 2006-04-14

Av Mia - 5 april 2013 17:20

Voff Voff på er igen!


Jag har ju inte gett min syn på saker och ting på bra länge, men det är fullt upp att vara en 9 månaders valp!

Men just nu ligger jag vid mattes fötter och kollar så att hon sköter sig och har det bra.

Jag växer må ni tro.

Nästan 60 hela kg och 83 cm över marken!

Matte säger att jag måste upp över 90 cm för min rasstandard.

Vad nu det spelar för roll när jag inte är en utställningshund direkt utan en räcermaskin/vakthund!


Vad skulle matte göra utan mig lixom?

Jag ser till att inget ska hända henne och jag vet att hon är tacksam för det!

Speciellt nu när matte inte mår så värst bra...


Men men, jag börjar få så pass ordning på katterna nu att jag inte behöver jaga dem alla timmar av min vakna tid!

Skönt för de är rätt luriga att hålla koll på.

Tyvärr har matte omdonat i köket så jag inte når deras mat längre...

Får väl äta min egna då!!!!


Hm, funderar på om jag hittat på bus på sistone men det gjorde jag bara för en liten stund sen när farbror Dan och Johan var här.

Hehe jag smet ut och stilade upp mitt vackra jag för grannskapet.

Matte var inte glad men jag lät henne fånga mig ganska snabbt.

Skrämde en cyklist bara....


Nja matte sa att Linn kommer idag, men mattes säng är min bara så att du vet det Linn!


Sen är det några sjukt irriterande ungar som brukar knata förbi mitt hus!

Tror du inte att ungarna har en boll med sig som jag inte får leka med?

Va fan!

Jag skulle ju ha jättekul.... Kanske bita lite för matte sa att sånna barn får man bita.

Vet inte om det har med att göra hennes musiksmak på sistone...

Idag spelar hon rockabilly i alla fall...


Nja, nu ska jag ta mig en Power Nap och ta reda på var mitt ben håller hus!


Voff på er!

Av Mia - 5 april 2013 17:05
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mia - 4 april 2013 11:07

Mjaa sitter här med en styck Hemi-katt i knäet och en styck Memphis-hund vid fötterna.

Husdjursmys de luxe lixom!

  


Fick avboka ett ganska viktigt möte idag p.g.a biljäveln... det tar emot!

För pengar till en buss har jag inte så att jag tar mig till Vetlanda...

Irriterande!

Men önskar jag kunde ta mig ut till den och fixa den själv - ganska jävla omöjligt faktiskt!

Så trött på det här nu...

Jag kräks på´t!

Behöver en pålitlig bil som inte strular - även om den sista händelsen var mitt fel.

Hatar att inte ha min frihet att sätta mig bakom ratten när jag kan och vill!

Låter knäppt jag vet!

Men det är dem få sakerna som får en att kliva upp på morgonen...


Aja, var hos Jessie igår och det var mysigt=)

Jag och Memphis gick faktiskt hela vägen till Biskopsbo.

Inte dåligt när man är av det latare slaget haha... är la ett par km fram och tillbaka i alla fall.

Får se om vi beger oss dit idag igen.

Men först ska här städas.

Tredje världskriget har brutit ut hemma lixom...

Har ingen lust med det heller.

Men har ännu mindre lust att se röran!


Jaa, gnällardagen idag haha!

Deal with it.

Måste hitta energi till att ta tag i saker och ting bara...

Den har gömt sig nånstans kan jag säga...


Jao, ha de bra


Av Mia - 1 april 2013 13:20

Efter en hel del farser med bilfan fram och tillbaka så tog jag istället Swebuss upp te Mjölby!

Helt okej att ge 350 spänn t/r för att komma bort ett tag och träffa min käraste storebror!

Behövde det verkligen!


Så i lördags for vi till Lidköping Power Vårmarknad!

Så härlig stämning, fina bilar och träffa massa gött fölk ;)

Höra lite V8 muller och dricka öl, TACK Alex för att du körde, du anar inte hur mycket det betydde för mig!

Haha träffa massa sköningar.

Går på marknaden och helt plötsligt kommer det fram en kille " Jösses vilka vackra ögon du har!"

Haha tack för det - det gjorde min dag kan jag säga!

Sedan gick på parkeringen, bättre än marknaden haha...

Massa skönheter att kolla på!

ÅÅÅÅHHH ännu mer sporrad att få ihop Chryslern!

Känner ni nån som vill köpa en nybes Passat 98 för en sisådär 6000 :- så SKRIK!

En så härlig dag, bara synd att vi inte stanna hela kvällen :(

Men man får ju rätta sig efter de andra såklart ;)


Näe har inte mer att säga förutom att jag önskar att alla helger var såhär!

Känner att man mår bättre nu.... Men det kommer väl ett nerslag snart igen...

Tack för det grabbarna! ;)


Bjuder på bilder från lördagen!

Titta och njut, resten finns på Facebook =)


                                                               

Ovido - Quiz & Flashcards