Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Happy!

Av Mia - 15 februari 2013 10:47

Känns som att det går mot ljusare tider och nu mår man bara bättre och bättre!

Tänk att i söndags när jag satt här och skrev så kändes det mesta botten, värdelöst, oroligt och bara allmänt skit.

Det vände i måndags!

Har inte hunnit blogga om det bara.


Hittade en annons på Blockets jobb sida som var intressant! 

Skickar in CV & PB och tänker inte så mycket mer på det.

Tills måndag förmiddag, då ringer han och undrar om jag kan komma på intervju, så på eftermiddagen blire en åktur till Jönköping och han är jättetrevlig.

Kändes väldigt avslappnat och blandat med humor så 20 min efter att man åkt därifrån så ringer han och säger att jobbet är mitt. =) 

Så ska nu köra containerbil, trailerdragare. Slipper lastning och lossning och chefen verkar superbra!

Kan inte vara mer nöjd! =)  Så nu har man ett toppenjobb att satsa på, :D

Fy fasen vad glad jag är =)  Och snabbt har det gått med!


Sade upp mig i förrgår på städet! och tar semester dessa två veckor... Lite ströarbete kanske.

Sen som alltid, när det väl har löst sig. Då ringer andra åkare och undrar om man kan hoppa in. Ja, till den 1 mars funkar det ju.

Så väntar lite Stand By idag på att kanske få en CE-körning upp till Sundsvall, men än har han inte hört av sig så det kanske löste sig på annat sätt.

Whatever... överlycklig över att allt kommer att lösa sig. Så planerar en flytt med... blir kanske Björköby om allt går i lås....

Annars Nässjö.

Vad som som kan ligga närmare Jkpg.

Pendla 50mil i veckan är dock ganska onödigt....

Får se vad som händer... är öppen för förslag!


Men hur skönt som helst... denna månaden blire tajt, sen vänder det....


Har även en ganska bra plan över påsken med. så det ser jag framemot! Äre nån som kan tänka sig vara hundvakt med så blir jag överlycklig! 


Aja =)

Igår så var det full rulle med,  jobbade sista dagen i Lammhult, kommer hem och ser att Memphis har haft otroligt kul med en pappersrulle som tillhörde mattan... Sedan har han haft ännu roligare med all reklam som låg på byrån.

God lust att strypa honom men det behövdes ju ändå städas här... så städar och kommer på att det kanske går bra att möblera om med.

Blev supersnyggt!

Dock en aning orolig över mig själv när jag kommer på mig själv med att stå och snacka med hunden om planlösningen :S

Så nu har vovve en säng att ligga på istället för en bäddsoffa som börjar bli för liten.

Sen har jag bytt lite gardiner... Extra nöjd i sovrummet!

Aja det tog sin lilla tid men nu är det fint hemma med. Disken ska vi inte ens tala om!

Och Hemi-katt har fått en egen plats som hon använder flitigt. fast nu är hon ute och donar med sina åtaganden... Spöa upp grannkatten, reta Leijon med mera...


Hm, så det har hänt en del denna veckan!  Faaaan vad glad jag är!

Längtar som fasen tills man får börja!


  

 
 
Mamaizon

Mamaizon

15 februari 2013 11:27

Kul å hitta din blogg igen... :)

http://nattstad.se/mamaizon

Mia

19 februari 2013 10:37

Har ju länkat till denna från den gamla ;) Men kul att du hittat hit igen :P Det händer en hel del just nu kan jag säga...

 
Ingen bild

Alexandra

15 februari 2013 11:29

Då är de bättre att satsa på tenhult som bara är 1 mil från Jönköping typ. Flyttar du till Nässjö så blir de inte så stor skillnad i resa . 4 mil mellan Nässjö
Och jkpg. 5.5 mil mellan vrigstad och Jönköping.

Mia

19 februari 2013 10:35

Precis, har funderat på Tenhult faktiskt. Frågan är bara om det finns lika bra möjligheter att släppa hunden där som här... =) Men som sagt, Nässjö är verkligen ingen plats jag vill bo på.

Tack för tipsen =)

 
Ingen bild

Alexandra

15 februari 2013 11:32

Eller Huskvarna :) bara 8 km. :)

Mia

19 februari 2013 10:36

Absolut =) Dock "fel håll" om man räknar från vännernas boplats...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 13 september 2014 20:56

  I lördags var det den bästa dagen på evigheter. Även om det kom en stor tråkig nyhet. Men jag bestämde mig för att inte bryta ihop, lade nyheten i bagaget med allt annat skit och njöt av sällskapet, bilarna och musiken. Värt varenda sekun...

</3

Av Mia - 6 juli 2014 18:16

Memories that tear apart what's left of my heart..           Long time ago.. I miss that girl ´cause she was someone else than she´s today.     .   My strength My Happiness My Confidence       My Heart and Soul My hea...

Av Mia - 6 juli 2014 17:47

Varje morgon vaknar man och funderar på anledningen till att kliva upp ur sängen. Varje dag skrider sakta fram, likvärdig med den föregående. Varje kväll lägger man sig i den tomma sängen och önskar att morgondagen blir bättre.   Fast i en c...

Av Mia - 15 maj 2014 21:11

När man kan räkna glädjeämnena på sin ena hand och inser att det finns gott om plats kvar ändå. När man inte vet hur länge till man orkar kämpa och energin har tagit slut. När den fysiska smärtan tar över hela din kropp. När den psykiska delen...

Av Mia - 19 november 2013 09:00

  Så här tidigt har nog bloggen aldrig uppdateras och det lär väl knappast hända igen anar jag. Men man ska aldrig säga aldrig.   Har ju gått hemma och skrotat senaste veckan, lätt panikångest som stiger allt mer och mer. Nu är det så att ma...

Ovido - Quiz & Flashcards