Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Mia - 1 augusti 2012 23:23

Verkligen passande kategori på detta inlägg idag.  Det har verkligen inte varit en bra dag alls.


Jobbet,

Fick en Merca idag igen på grund av att det är så j*vla trångt uppe i Lambertseter. Ett misstag och det är kört. Misstag gör man när man inte ens har ett års erfarenhet.... Så därav att jag nu körde en 15 cont. bil. Visst smidigare där men så räknade jag fel på antal burar och pallar som ska på.... Hela slutar med att jag packar om bilen, och givetvis äre nåra drettunga burar som är helt oflyttbara. Speciellt den från spikverket... Skojar inte när jag säger att hela lastbilen gungade när den rörde sig de få millimetrarna... Allså var denna buren orubblig trots mina kilon, lutning på bilen ( Jag tycker om att leka med höjningen och sänkningen xd) och en del diverse svärord. När jag kommer till sista stället hoppas jag bara att det inte är så mycket. Vilket hade passat genomfint!  Men nej då... De hade en hel del och jag hade 2 platser kvar varav en endast kunde användas av pallar då den idiotiska trucken måste med bilen. Hmm... Aja efter en del fifflande får jag i alla fall på dessa tre pallar, vackert stapkade på varandra och Postlåderna högst upp. Nu har jag 1 burplats kvar och 2 st överfulla burar. Vet att det inte finns nån bil i närheten som kan ta detta. Så löser det hela med att lämna en bur som får hämtas imörrn. Med andra ord, jag behöver nog den stora Scanian igen. Och jämfört med mercan så kan vi jämföra skönheten hos en hink med koskit ( Mercedes) och en Diamant....  Så nu nämner jag inget mer ont om Scania!

Allt strul idag gjorde att en hamnade sådär 30 min efter tidsschemat dessutom. Och ont i knäet har jag vilket gör att man inte är Blixten direkt..


Rykten sprids snabbt men vi alla vill inte tro på dem. När man får det bekräftat är det som en chock. Varför skulle det hända just dig, just nu?

Tyvärr sker saker av en anledning och jag vet att DU kommer att klara det här. Att förlora en person som betyder mest i hela världen är aldrig lätt. När det kommer så oväntat med så är det ännu svårare.

Men du ska veta att jag finns här för dig, vad du än behöver.

Vi här i Oslo tänker på dig och folk hälsar till dig med ledsna ögon.

Förstår dig på ett sätt då jag vet hur det känns men ditt fall är hårdare.

Det har varit fantastiskt att få lära känna dig, och jag hoppas att vi inte tappar kontakten. Måste ju ha någon att diskutera mögel, idiotiska norrmän och deras körförmågor med :P


Bara tråkigheter idag... Men imorgon är en ny dag och hoppas att den blir bättre...

Kan avsluta med något roligt, Saaben funkar hur bra som helst :D

Ovido - Quiz & Flashcards