Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Memphis Synvinkel #4

Av Mia - 23 april 2013 09:55

Tjenare på er igen!

Matte har inte sett till att jag fått ner några rader här på ett tag och jag har ju inte tjatat på henne heller direkt!


Vet ni vad hon berättade för mig igår under den lite längre promenaden?

Jag är i chock!

Här lullar man omkring och sträcker på sig lite extra för att jag fått namn efter Rock n Roll -staden #1  och en låt av Chuck Berry som heter Memphis Tennessee... Coolt va?

Men då säger matte att hon skäms över mitt namn!  Att det kanske är dax att döpa om mig!

Orsaken?

Tydligen finns det en bilmodell av märket VW Golf som heter Memphis!!!!!!!

Bad resarch eller vad?

HUR kunde detta hända??

Jag bryr mig inte, för den enda skillnaden på bilar enligt mig är lukten och att ibland är jag instängd längst bak och ibland är min domän baksätet på dem! 

Av någon anledning anser matte att jag är för stor för att sitta fram ?!

Vad tusan!

Jag som är en liten dvärgtax!

Tröga matte... Hon fattar ingenting!


Och i söndags så gick vi en långpromenad i det fina vädret men det var andra hundar på planen så jag fick varken leka med dem eller springa lös men det gjorde inget.

Sen städar matte ur bilen och åker iväg!

UTAN MIG!!!!

Va faaaan.... Det går inte för sig...


Så jag roade mig med att ge henne en överraskning när hon kom hem hehe...

Jag smakade lite på Vodka, förvandlade en kartong till småbitar, rev ner allt på kattens byrå och var till och med så duktig att jag dödade några toarullar och tömde kattlådan!

Ha! Lämna mig aldrig ensam igen hehehe!


Och glöm filmmys utan mig i soffan!

Matte åkte till en kompis till henne men jag fick inte vara med i soffan, istället fick jag vara ute...  Fusk!

Matte måste inse att jag är the one and only i hennes liv!

Här finns det inte plats för fler!


Idag ska jag få åka Volvo sa hon, okej... det går nog bra!  Förutom att det är nät på den så jag måste vara längst bak!

Vi ska nog bli två om det...


Näe kolla om det serveras mat på det här placet och sedan hjälpa matte att städa!

VOFF på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 13 september 2014 20:56

  I lördags var det den bästa dagen på evigheter. Även om det kom en stor tråkig nyhet. Men jag bestämde mig för att inte bryta ihop, lade nyheten i bagaget med allt annat skit och njöt av sällskapet, bilarna och musiken. Värt varenda sekun...

</3

Av Mia - 6 juli 2014 18:16

Memories that tear apart what's left of my heart..           Long time ago.. I miss that girl ´cause she was someone else than she´s today.     .   My strength My Happiness My Confidence       My Heart and Soul My hea...

Av Mia - 6 juli 2014 17:47

Varje morgon vaknar man och funderar på anledningen till att kliva upp ur sängen. Varje dag skrider sakta fram, likvärdig med den föregående. Varje kväll lägger man sig i den tomma sängen och önskar att morgondagen blir bättre.   Fast i en c...

Av Mia - 15 maj 2014 21:11

När man kan räkna glädjeämnena på sin ena hand och inser att det finns gott om plats kvar ändå. När man inte vet hur länge till man orkar kämpa och energin har tagit slut. När den fysiska smärtan tar över hela din kropp. När den psykiska delen...

Av Mia - 19 november 2013 09:00

  Så här tidigt har nog bloggen aldrig uppdateras och det lär väl knappast hända igen anar jag. Men man ska aldrig säga aldrig.   Har ju gått hemma och skrotat senaste veckan, lätt panikångest som stiger allt mer och mer. Nu är det så att ma...

Ovido - Quiz & Flashcards