Direktlänk till inlägg 23 mars 2013

Tyskar! Tyskar!

Av Mia - 23 mars 2013 12:46

 Inte folkslaget nu utan tänkte på två av de andra alternativen från detta land.

Bilar!

Wolksvagen!

Närmare bestämt!

Och hund!

Grand Danois!

Närmare bestämt.

Förbannade jävla skithög till bil!

Dumma Adolf!

Blir lika gråhårig av den som av Bettan. Min 244:a ni vet...

Mest arg på bilen...

Även om det denna gången är mitt fel att den nu står nån mil utanför Vetlanda och skäms!

Är ju så att behållaren till vattnet i motorn läcker, niagarafallen eller nått då den har släppt i linningen!

Så man ska inte ut å åka Adolf utan en dunk vatten kan jag säga...

Men nu äre så att sist det tog slut så fyllde jag inte på teräckligt med glykol då det varit typ 20 minus inatt.

Trots detta startar han i alla fall och rullar några mil tills han dör.

Johan skulle ju ha den till den där bannade reklamkörningen som senaste veckorna kostat några tusenlappar efteråt i bilreparationer.


Så igår så gick jag och lade mig runt halv fem, var ju tvungen att kolla Mississippi Brinner och så...

Halv sju ringer Johan och säger att bilen är död!

Suck, upp å hoppa och ta Hyundaien dit.

Ut med hunden så han får kissa innan bara och överväga om man ska hänga sig själv nästan!  Näe  men nästan.

Mias morgonhumör är inte det bästa...

Aja åker dit och konstaterar att bilen frusit så därav att han inte startar.

Nu bönar jag och ber att det inte är något mer som gått sönder då den har kokat.

" Tempmätarn gick till 110 grader!" 

Ah jo, vrid av bilen om den går över 95 grader!!!!

" Men jag tyckte det var skönt att den blev extra varm!!"

Lilla Johan... Neeeej! Men men det är la sånt som händer så inga arga miner...

Ahja blir frukost i Björköby en snabbis och sedan hem till min hund som varken fått frukost eller fått gå ut på morgonen direkt. Bara en snabbkiss!


Odören slår emot en som den stinkande doft det var...

Jaha, hade nästan räknat med att det kunde ligga en olycka på golvet MEN Memphis har spritt ut det över hela vardagsrumsgolvet och sedan trampat i det så ni kan ju tänka er hur glad man blir då!

Han har även varit på mattorna och i sin soffa...

YEY!

Åh för jag hade verkligen lust att städa idag!

Eller inte...

Men nu är det åtgärdat och hoppas att min voffe blir bättre i magen... Är det nya fodret han inte tål tror jag så ger honom en femtedel av det och fyra femtedelar av det gamla.

Han behöver ju lite mer protein och vitaminer...


Men nu är grabbarna på väg för att kolla hur det är med Adolf och jag och Memphis får sköta tvätten.

Jag har dock insett hur mycket jag älskar Amerikanskt när det gäller bilar!


Min fina älskade duktiga Pärlan.

TÄNK om du hade rullat istället...

Fan vad pengar jag sparat på onödiga resor och reparationskostnader trots en stor törstig underbart mullrande V8...

Och Memphis... Jaaa... det är inte ditt fel att matte inte var ute med dig och att din mage inte tål så mycket...Tyvärr kommer du oxå från Tyskland så du blev omnämd i detta inlägget min prins!


Så har inte min bästa dag hittills och ska faktiskt gå och lägga mig en stund nu tänkte jag om inget annat dyker upp...

Byt  ut ordet FOLK mot BIL !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 13 september 2014 20:56

  I lördags var det den bästa dagen på evigheter. Även om det kom en stor tråkig nyhet. Men jag bestämde mig för att inte bryta ihop, lade nyheten i bagaget med allt annat skit och njöt av sällskapet, bilarna och musiken. Värt varenda sekun...

</3

Av Mia - 6 juli 2014 18:16

Memories that tear apart what's left of my heart..           Long time ago.. I miss that girl ´cause she was someone else than she´s today.     .   My strength My Happiness My Confidence       My Heart and Soul My hea...

Av Mia - 6 juli 2014 17:47

Varje morgon vaknar man och funderar på anledningen till att kliva upp ur sängen. Varje dag skrider sakta fram, likvärdig med den föregående. Varje kväll lägger man sig i den tomma sängen och önskar att morgondagen blir bättre.   Fast i en c...

Av Mia - 15 maj 2014 21:11

När man kan räkna glädjeämnena på sin ena hand och inser att det finns gott om plats kvar ändå. När man inte vet hur länge till man orkar kämpa och energin har tagit slut. När den fysiska smärtan tar över hela din kropp. När den psykiska delen...

Av Mia - 19 november 2013 09:00

  Så här tidigt har nog bloggen aldrig uppdateras och det lär väl knappast hända igen anar jag. Men man ska aldrig säga aldrig.   Har ju gått hemma och skrotat senaste veckan, lätt panikångest som stiger allt mer och mer. Nu är det så att ma...

Ovido - Quiz & Flashcards